گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 8t
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی‌های هوشمند شیائومی به طور معمول موبایل‌های مقرون به صرفه‌ای هستند، اما به راحتی نام آنها می‌تواند ما سردرگم کنند؛ پسوندهایی مانند T ،SE ،Sو Pro. خط تولید Note Redmi متشکل از گوشی‌های متنوعی است. پسوند T در گوشی ردمی نوت ۸ تی نشان می‌دهد که این یک نسخه اصلاح شده از Note 8 است که در اوایل سال ۲۰۱۹ در برخی از کشورها به بازار عرضه شد. در حقیقت، تنها تفاوت واقعی نوت ۸ از نوت ۸ وجود NFC است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی ردمی نوت 8 تی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

تولید گوشی‌های هوشمند با پوشش شیشه‌ای دوگانه در جلو و عقب امروزه به یک استاندارد در میان کمپانی‌های سازنده تبدیل شده است و حتی دستگاه‌های میان‌رده نیز در حال پیروی از این قانون هستند. البته این محافظ درخشان تنها در برابر ضربات مقاوم نیست بلکه افکت‌های رنگی جذابی نیز روی آن به کار می‌رود تا ظاهر مدرن‌تری به موبایل‌های امروزی بدهد.

بر این اساس، مدل رد می نوت 8 تی هم شیوه طراحی بسیار چشم‌نوازی دارد به طوری که قطعاً با سلیقه نسل جوان همخوانی خواهد داشت. سه رنگ خاکستری، آبی و سفید به عنوان رنگ‌بندی این دستگاه مطمئناً می‌توانند توجه هر کسی را به خود جلب کنند.

از جمله تفاوت‌های این گوشی با مدل رد می نوت 8 هم می‌توان به همین موضوع اشاره کرد. در واقع رنگ‌بندی این دستگاه تنوع بیشتری دارد. البته در نگاه اول نمی‌توانید متوجه این اختلافات جزئی شوید ولی به هر حال، این موارد نیز با کمی دقت مشاهده خواهند شد. دیگر وجه تمایز میان دو مدل نامبرده این است که گوشی دارای پسوند حرف انگلیسی تی (T) قد بلندتری دارد.

در دو طرف شیائومی رد می نوت 8 تی پوشش صاف گوریلا گلس 5 به کار رفته و فریم آن پلاستیکی بوده و رنگ موجود روی آن هم به‌گونه‌ای است تا با رنگ قاب عقبی هماهنگ شود. نمونه آبی این دستگاه در پشت خود یک پوشش گرادیان دارد و یک هاله آبی کم‌رنگ‌تر هم از پایین شروع شده و وقتی به بالا می‌رسد کمی تیره می‌شود بنابراین خبری از افکت شبیه حرف انگلیسی S که پیش از این در مدل رد می نوت 8 دیده بودیم، نیست.

در نمونه سفید رنگ این موبایل، هاله سفید از پایین به بالا کشیده می‌شود و در نهایت به صورتی تغییر پیدا می‌کند. در مدل خاکستری اما، پوشش مشکی رنگی به چشم می‌خورد که دریافت و انعکاس نور را به صورت ملایم‌تری انجام می‌دهد.

در جلوی این تلفن همراه، یک نمایشگر 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p وجود دارد و در ناچ بالای آن نیز دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نشسته است.

بریدگی اسپیکر که در بالای صفحه نمایش قرار گرفته را به سختی می‌توان دید. یک نکته عجیب اینکه اگرچه رد می نوت 8 تی قد بلندتری نسبت به رد می نوت 8 دارد ولی بر خلاف مدل پیشین خود چراغ LED مخصوص اعلانات در آن به کار نرفته است.

اگر به رد می نوت 8 دقت کرده باشید، حتماً دیده‌اید که نوار پایین نمایشگر در آن، هم رنگ پوشش قاب عقبی خودش است اما این موضوع در رد می نوت 8 تی دیده نمی‌شود.

حالا بد نیست نگاهی هم به قاب پشتی بیندازیم. در گوشه بالا سمت چپ یک برآمدگی نسبتاً بزرگ وجود دارد که محل قرارگیری لنزهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی مکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. یک چراغ فلاش LED هم در کنار این ماژول چهارگانه قرار گرفته و فاصله نسبتاً کمی با سنسور اسکنر اثر انگشت دارد.

برآمدگی دوربین اصلی آن‌قدر زیاد است که وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید مرتب تکان می‌خورد. البته باید توجه داشته باشیم کسی که حاضر می‌شود گوشی بخرد که چهار لنز دارد، ناچار خواهد بود با این مشکلات جزئی هم کنار بیاید.

اگر سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی کمی پایین‌تر می‌آمد بهتر می‌بود زیرا در برخی اوقات مجبور خواهید شد انگشت خود را بکشید تا بتوانید قفل نمایشگر را باز کنید.

در اطراف فریم شاهد امکانات نسبتاً زیادی هستیم به طوری که در بالای آن یک سنسور IR و در پایین آن بریدگی اسپیکر، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون و پورت شارژر وجود دارد. در سمت چپ هم اسلات سه تایی قرار دادن سیمکارت و مموری کارت میکرو SD مشاهده می‌شود.

رنگ‌بندی انتخاب شده برای این محصول شیائومی و به خصوص نمونه‌های آبی و مشکی مورد پسند همگان واقع خواهد شد. البته چنان‌چه برآمدگی دوربین عقب کمتر می‌شد با خیالی راحت‌تر می‌توانستیم آن را روی یک سطح صاف بگذاریم اما حدس می‌زنیم که برای محقق شدن این آرزو باید تا زمان رونمایی از مدل رد می نوت 9 صبر کنیم.

طول، عرض و ضخامت رد می نوت 8 تی به ترتیب 161.1*75.4*8.6 میلی‌متر و وزن آن هم 200 گرم است تا این دستگاه نسبت به مدل رد می نوت 8 به اندازه 2 میلی‌متر بلندتر و به میزان 10 گرم سنگین‌تر باشد. مشخص نیست که چرا کمپانی چینی ارتفاع محصولاتی که شباهت بسیاری به هم دارند را متفاوت قرار داده است.

به طور کلی جدیدترین محصول میان‌رده شیائومی ظاهر جذابی دارد و کیفیت بدنه آن نیز بالاست و از برخی جهات لغزنده می‌باشد ولی نباید زیاد در این مورد حساسیت به خرج داد زیرا اکثر دستگاه‌هایی که امروزه تولید می‌شوند همین‌گونه هستند. همان‌طور که گفتیم، همراه با این موبایل یک قاب ژله‌ای شفاف به فروش می‌رسد تا مشکل مطرح شده را از بین برده و حل کند.

نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم.

پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد.

در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

دوربین

دوربین اصلی ردمی نوت 8T از سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 شرکت سامسونگ بهره می‌گیرد. دومین عضو مجموعه دوربین چهارگانه از نوع التراواید است و کیفیت آن به 8 مگاپیکسل می‌رسد. یک دوربین ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

اپلیکیشن دوربین این تلفن چیزهای عجیبی ندارد و همانند سایر تلفن‌های هوشمند امکانات و تنظیماتی را به منظور فیلمبرداری و عکسبرداری فراهم می‌کند. اصلی‌ترین بحث درباره دوربین تلفن کیفیت آن است.

سنسور 48 مگاپیکسل این دستگاه به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند. جزییات بیشتر، نویز کم‌تر و رنگ‌‌های طبیعی از موارد مثبت دوربین این تلفن به شمار می‌روند.ژ

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED




:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی Redmi Note 8t , قیمت گوشی ردمی نوت 8 تی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: